lördag 26 maj 2007

Snart dags att röra på sig

Kiba sitter under skrivbordet och vilar. Han har precis legat på madrassen i mitt gamla sovrum och busat med Syd. Idag skall vi hjälpa hans mellanbrorsa Mac att flytta tillbaka till huset i Askersund. Eller egentligen skall inte jag hjälpa till, jag har ju Kiba att sköta om. Skall däremot vara med i hans lägenhet eftersom både pappa - som fixat lastbilen eftersom han är lastbilschaufför - och Syd kommer vara där. Och jag tänker faktiskt inte vara kvar i Örebro nu när det börjar bli bättre mellan mig och Syd.


Kommer åka lastbil till Askerdund med pappa. Måste ju passa på nu när jag äntligen får. När jag var mindre älskade jag att följa med honom till jobbet och åka lastbil men när jag blev äldre började han köra farligt gods mer och mer och då kunde jag inte följa med.

När vi kommer till Askersund skall Mac, Syd och Sam bära upp allting. Jag vill inte vara med och min pappa behöver inte eftersom han är snäll och ställer upp med bilen. Så han och jag skall promenera lite längs sjön med Kiba och njuta av det vackra vädret. Jag hoppas det kommer bli en bra dag utan massa strul och ångest.

0 kommentarer:

Visit InfoServe for Blogger backgrounds.

  © Distributed by Blogger Templates. Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP