lördag 26 maj 2007

Hemma. Äntligen.

Det känns skönt att vara hemma igen. Igår - i ett ögonblick av ångest och stark förtvivlan - följde jag med min mamma hem till Örebro och lämnade Syd och alla våra problem. Vi har kämpat länge och de här sakerna med j1 och j2 har ju knappast gjort det bättre.

Så jag drog och i bilen hem tjöt jag som ett skadat barn och lugnades tillslut ned av ett par Theralen. Hemma hos mina föräldrar grät både min mamma och jag. Ingen av oss hade en aning om hur länge jag skulle bli kvar. Om jag någonsin skulle bege mig till Askersund och mitt liv igen. Vad som sårade mig så enormt var att Syd inte ens försökte stoppa mig.
Hemma hos mamma och pappa kollade jag både mobilen och mejlen, men inget meddelande från Syd. Det sprack ännu mer och till på köpet hade jag fått ganska elaka/dryga kommentarer av någon dryg jävel i min blogg - det har antagligen med j1 att göra - och allt small.



Jag bad Syd komma in på msn och efter en liten stund bestämdes att han också skulle komma till Örebro. Här i huset i Askersund är det alltid så mycket folk och lugn och ro går inte riktigt att finna. Vi satt hos mina föräldrar och pratade igenom allt och det bestämdes att jag skulle komma hem redan idag igen.
Det känns bra nu när vi har pratat och jag hoppas att vi båda kommer lägga manken till och försöka rädda förhållandet för sanningen är den att utan Syd vill jag inte lova. Och vi har ju en hund tillsammans nu också. Vi skall lösa det här. Vi skall få det bra igen.

Pappa åkte hem med lastbilen för kanske en timma sedan och jag sitter i biblioteket och varvar ned. Känner en lätt ångest komma krypande och vill inte chansa någonting utan jag kommer ta en Theralen innan jag gör något annat - den tredje för dagen.
Skall ta och läsa lite bloggar och sedan slå mig ned i soffan och njuta av Jane Moores debutbok Fyra i leken (jag kan inte skilja på Jane Moore och Jane Green. Har dock inte läst någonting av Jane Green, men jag har två böcker här hemma. Kanske blir det hon här näst. Lättläst chiclit är bra när jag är så pass psykiskt instabil som jag är just nu).

0 kommentarer:

Visit InfoServe for Blogger backgrounds.

  © Distributed by Blogger Templates. Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP