söndag 22 november 2009

Trevlig kväll och destruktiva impulser

Jag hade en relativt trevlig kväll igår. Absolut inget fel på sällskapet, snarare på mitt humör. Bennie stannade kvar en natt till och vid sex kom Sandra och hennes kusin Johanna hit. Jag var avvaktande till en början, precis som jag brukar vara. Satt under fläkten och rökte och drack öl och fick en impuls att ta lite sobril. Det blev bara en halva vilket faktiskt är en stor förbättring från hur jag tidigare varit.
Kände mig allmänt utanför och gömde mig hos Bennie tills jag kunde slappna av. Stor del av kvällen dissocierades bort så jag har inte så stor koll på hur kvällen egentligen var, men jag vet att den var kämpig. Jag kände mig triggad av Sandra och Johannas ärr. Inte nya skärsår alltså, utan gamla vitnande ärr. Helt otroligt vad lätt jag blir triggad. Tillslut gick jag in i badrummet och skar mig. Tyckte att jag döljde tecknen på självskadan väldigt bra, men när jag skulle Sofia kom Sofia och lade sig vid mig och sa att jag inte kunde gömma mig. Hon visste att jag skurit mig. Ibland tror jag att hon känner mig alldeles för bra.

Idag har ångesten legat på en dryg tvåa. jag har försökt att distrahera mig själv och det har gått relativt bra. Nu skall jag ta ett bubbelbad med lavendel och tända ljus och läsning och sedan blir det One Tree Hill på teve.

God kväll.

0 kommentarer:

Visit InfoServe for Blogger backgrounds.

  © Distributed by Blogger Templates. Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP