söndag 8 november 2009

Självförvållad ångest och Vecko Revyn


Jag mådde så jävla skit tidigare idag. Från när jag vaknade. Hade ångest för de senaste dagarnas missbrukande av Stilnoct och var rädd för terapin imorgon, rädd för att visa veckokortet. Det gick flera timmar och jag vandrade verkligen runt på gränsen. Tillslut ringde jag till mamma och berättade hur jag mådde och hur dum jag varit och efter bara några minuter mådde jag betydligt bättre! Jag validerade (!!!!!) mig själv och mitt beteende och just nu känns det inte särskilt jobbigt alls. Dessutom har jag ju lärt mig någonting av det (att jag tidigare till stor del legat till grund för min ångest och nedstämdhet).

På eftermiddagen kom nedstämdheten över mig igen. Bennie och Emma skulle vara kvar här så de hann se på One tree hill tillsammans med mig och Sofia, men så i sista minuten blev det inte så. En jätteliten grej - som påverkade mig jättemycket. Jag var irriterad en stund, men tänkte sedan igenom situationen och mådde snart lite bättre.

Överlag har nedstämdheten legat över mig under dagen och jag har inte orkat göra någonting, men efter One tree hill tog jag tag i mig själv och började träna. Det blev en timmes intenvis träning och som belöning efteråt tog jag ett långt bad och läste i Vecko Reyvyn. Nu är jag nyss uppstigen och känner mig ganska lugn och välmående. Det är otroligt hur mycket jag förändrats sedan jag började i DBT.

0 kommentarer:

Visit InfoServe for Blogger backgrounds.

  © Distributed by Blogger Templates. Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP