tisdag 24 november 2009

Sitting on a cornflake

Verkligen segstartad dag. Somnade i soffan innan Days började. Sofia väckte mig med macka och kaffe och efter avsnittet var vi inte vakna länge innan vi gick och lade oss i sängen och sov till två. Nu är hon iväg på någon såndär grej igen som hon går på för att hon är arbetslös och jag sitter här med hundarna och häver i mig vatten.

Igår kväll när jag satt i köket och rökte och läste i Patricia Telescos bok The Witch´s Book of Wisdom kom det ett stycke om mindfulness. Ett tecken? Kanske. Sedan idag när jag läste i Jacqueline Winspears bok Med lätta bevis stod det om acceptans och vikten av acceptans för att kunna gå vidare. Tecken? Två saker två dagar i rad som rör det jag lär mig i DBT. Det känns sannerligen som ett tecken.

0 kommentarer:

Visit InfoServe for Blogger backgrounds.

  © Distributed by Blogger Templates. Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP