tisdag 29 maj 2007

Besök

Pappa och farmor kom hit på besök idag. Vi tog en promenad med Kiba och träffade en liten åtta-veckors jackrussel valp. Min bror har en underbar jackrussel hund - Sture - som jag var hundvakt åt ganska mycket förra sommaren.

Vi begav oss till torget där det var mycket folk och Kiba var rädd. Men det var bra övning, både för honom och mig. Medan pappa kilade in på ICA för att köpa banener och en golvmopp åt mig väntade farmor och jag kvar där utanför.
Hemma diskuterade vi Israel och Libanon och allt det där svåra som jag inte förstår och så drack vi kaffe och pratade om allmänheter. Det var mysigt.
Innan de for hem igen tog pappa med sig sin senaste Stieg Larsson-bok som jag fick med posten igår och även presenten till mamma som var en bok av Nora Roberts. Mamma ringde för kanske tio minuter sedan och tackade och tillade också att jag kunde få boken efter hon läst ut den.
"Du blir ju så glad av böcker" sa den dumma tanten.
Jag köpte den ju för att hon skulle ha den. Såå typiskt min mamma!

Nu sitter jag och väntar på att Syd skall sluta jobba så vi kan ge Kiba kvällsmat och ta med honom ut på promenad. Jag behöver posta lite brev också. Högen börjar växa...
Annars mår jag skapligt. Att stoppat i mig ett par tre stycken Theralen under dagen för att orka med och dessa har gjort mig funktionabel.

0 kommentarer:

Visit InfoServe for Blogger backgrounds.

  © Distributed by Blogger Templates. Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP