torsdag 12 november 2009

Om acceptans

Idag vill jag helst bara sova. Jag har ingen kvävande ångest, men jag känner mig nedstämd. Jag orkar inte duscha och sminka mig, ta på mig fina kläder. Och jag accepterar det. Det är helt enkelt en sådan dag idag och att förneka det och kämpa emot skulle bara leda till mer lidande.  Just därför tänker jag tillåta mig att idag ta ett varmt bad med läsning istället för att duscha, skippa sminkandet och gå omkring i myskläder. Detta gör det möjligt för mig att ändå vara effektiv. Tvingar jag mig själv att fixa till mig och kämåa på sådär som jag brukar blir det bara ett förnekande av vad jag verkligen känner och vill och det skullle troligtvis leda till ännu sämre humör. Kanske så illa att jag får en extremt hög ångestnivå och stoppar i mig benso.
Nu kan jag istället gå runt i mina myskläder. Småstäda lite här och där, skriva brev och dricka kaffe, läsa och studera och göra mina hemläxor. Acceptans kan vara ett så väldigt bra alternativ.

0 kommentarer:

Visit InfoServe for Blogger backgrounds.

  © Distributed by Blogger Templates. Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP